Auta na inzertních portálech se dnes hledají poměrně jednoduše. Stránky jako autoscout24.de, mobile.de, či ebay kleinanzeigen jsou hojně využívané, lze na nich nastavit český jazyk a tak opravdu každý může brouzdat a hledat svůj vysněný vůz. Je to takové velké online tržiště, ale jak už to bývá, na každém tržišti čekají i záludnosti.
Nejnižší cena
To je opravdu fenomén. Spousta klientů se podívá na internet, a jsou fascinováni, jak levně lze jejich miláčka pořídit. Ano, existují výjimky, že se někdo potřebuje rychle zbavit svého vozu….ale moc jich není. Inzerát je zpravidla fake, a pokud ne, vozidlo má takové chyby, které nikdo nechce řešit. Na nejnižší cenu se opravdu nedívejte.
Auto je atraktivní, ale není tam nějak dlouho?
Ano, na to je třeba se podívat. Najdete sympatický vůz, vše vyhovuje, ale na fotkách je sníh a teď je květen…nebo opačně. Existuje jednoduchý návod, filtr, který máte nastaven na daný model, nechte seřadit od data vložení. Pokud se daný vůz bude nacházet na chvostu nabídky, tzn. že je tam opravdu již delší dobu, je třeba zpozornět. Slušné nabídky na německém trhu nebývají ležáky.
Výbava
Často řešíme toto téma se zákazníky. Opravdu málokdy sedí výbava přesně dle popisu. Navíc plno prvků dnešních výbav nemá ani fyzické tlačítko – např. vyhřívané přední okno u koncernu VW bývá skryto v menu klimatizace a dá se ovládat jen na displeji. Stejně tak u Fordu. Některé koncernové vozy mají například nezávislé topení, ale ovládání je pouze přes mobilní aplikaci, a žádný symbol na autě tomu nenasvědčuje. Častokrát taky prodejce zaškrtne hromadně veškerou výbavu, a pokud se člověk opravdu nezeptá, dochází ke komickým situacím. Třeba luxusní Audi bez vyhřívaných sedaček…ano, to se stává, když auto jezdilo celý život v Itálii a prodejce se jaksi zapomene zmínit…Ono totiž ve chvíli, kdy jakékoliv dovezené auto se přihlásí na německé papíry, tak je prostě německé. Proto je třeba řádně prověřit a dohledat kompletní původ vozidla.
Kde nejlépe koupit vozidlo?
Častá otázka klientů. Někdo přísahá na auta od soukromníků, další od autorizovaných servisů. A naše zkušenost ? Někde mezi. Naprosto nejlepší auta jsou od malých autorizovaných servisů na vesnicích. V Německu, stejně jako ve Švýcarsku, i poměrně malé městečko má autorizované zastoupení několika automobilek. V Čechách, standardní malé město, 15-20 tisíc obyvatel, a člověk tam většinou nenajde žádné zastoupení, nebo 1-2 značky. V Německu, v městečku o stejné velikosti klidně 10. I menší města, okolo 3 tisíc obyvatel, mají několik originálních servisů.
V praxi to vypadá tak, že prodejce prodává auta „ sousedům“, stará se o ně, a když přijde čas na nový model, vezme ho na protiúčet a prodá. A takový prodejce zná majitele, zná historii, doloží servis, protože jeho jméno je jeho značka a on za tím stojí. A my s takovými auty máme nejlepší zkušenost. Vždy všechno sedělo, vždy domluva perfektní. Pokud tedy přijedu do vesnice, u každého třetího baráčku vidím Subaru, na konci najdu Subaru zastoupení v podobě rodinné firmy, a jdu kontrolovat Outbacka pro klienta, vím, že všechno bude přesně dle popisu, a auto velmi pravděpodobně ve výborném stavu.
A co když si chci auto najít a koupit sám ?
Ano. Pokud máte časové možnosti a určitou jazykovou vybavenost, není to problém. První z nevýhod je obrovská časová náročnost – i cesta jen 200km za hranice zabere většinu dne. Ne všude jsou dálnice, ne vždy je prodejce hned k dispozici. Ne vždy prodejce umožní zkušební jízdu, vymlouvá se, že nemá převozní značky. V případě, že vše klapne, je nutno zajet na úřad, vyřídit pojištění a značky. Někdy ovšem má místní úřad zavřeno, a je třeba zajet do města vedle. Někteří prodejci odmítají hotovost a peníze za auto se musí vložit do banky, ty jsou většinou v centru, to také není na chvíli. Pozor je také třeba dávat na platnost technické kontroly – v Německu mají nová auta TÜV jen na tři roky, u nás na čtyři. Pak se může stát, že si jedete koupit Octávii starou tři roky a měsíc…a nemůžete odjet, protože bez technické Vám nevydají značky.
Někdy se nás klienti obracejí s prosbou o pomoc po individuálním dovozu. Například pán si dovezl auto z originál zastoupení automobilky ve Stuttgartu, hrozně vychvaloval jednání a přístup – a druhý den mu odešla automatická převodovka. Přitom cesta proběhla v pořádku. Po servisní prohlídce a vyčíslení opravy pán kontaktoval toho prodejce – a ten ho víceméně odbyl, ať si pořádně přečte smlouvu. No, přečetl si jí, a problém se našel. Prodejce auto prodal ne jako soukromé osobě, ale jako podnikateli bez jakékoliv záruky. Na první pohled to samozřejmě nebylo patrné. Pak pán kontaktoval nás, po dvou týdnech emailů a telefonátů se auto vezlo zpátky a prodejce vrátil 75% peněz….ano, drahá zkušenost. A bylo to originální zastoupení jedné velmi známé značky.
A podobných případů známe samozřejmě více. Ano, každý si může sám zajet do zahraničí koupit si auto. Administrativa není tak složitá, kamarád automechanik na kontrolu se vždy najde, a je slušná šance, že vše proběhne úplně v pohodě. Ovšem pokud ne, kamarád automechanik si nemůže potřetí za dva týdny vzít volno, aby ho strávil cestováním po Německu, Vy se znepokojením počítáte rostoucí náklady na každou cestu…a pak nezbývá než všechno tohle svěřit profesionálům.
Proč se stresovat, zařizovat si volno, hledat nejlepší trasu…když všechny tyhle starosti můžete nechat na nás. Máme zkušenosti, máme čas, máme spoustu znalostí jak celý proces usnadnit a urychlit. Zavolejte, vyzkoušejte Auto JaŠa.